نکات خرید بخاری گازی

نکات خرید بخاری گازی موجب می شود در شلوغی بازار فریب منفعت طلبان را نخورید. اگر برای گرم کردن منزل خود قصد خرید بخاری را دارید و یا اینکه منزل شما دارای سیستم گرمایشی شوفاژ مرکزی است ولی به خوبی نمی تواند گرمای مورد نیاز شما را فراهم کند و همچنان قصد خرید بخاری گازی را دارید، پیش از اقدام به خرید به نکاتی که در این مقاله گفته می شود توجه کنید تا هم خریدی اقتصادی و خوب داشته باشید و هم امنیت جان خود و خانوادتان را تضمین کنید. 

راهنمای خرید بخاری گازی

توجه داشته باشید در زمان خرید کولر گازی حتما بخاری مورد نظر شما دارای نشان استاندارد و ایمنی باشد. تهیه بخاری از یک مارک معتبر و معروف سازنده بخاری بهترین و مطمئن ترین روش خرید بخاری می باشد. همانطور که می دانید بخاری هایی در مدل های مختلف و غیر استاندارد و نا امن در بازار موجود می باشد.

دقت کنید که هنگام خرید بخاری گازی حتما بخاری مدنظر شما علامت استاندارد و ایمنی داشته باشد. بهترین روش، تهیه یک بخاری ایمنی از یکی از مارک های معتبر و معروف سازنده بخاری گازی می باشد زیرا اخیرا بخاری هایی در مدل های مختلفی، غیر استاندارد و ناامن در بازار عرضه می شوند. بخاری‌هایی که نام مارک آن ها اولین بار است که به گوشمان می خورد و یا اینکه فقط در اوایل فصول سرد سال پیدا می شود و بعد از دریافت سود از بازار دیگر فعالیت نمی کنند.

بنابراین اگر قصد دارید بخاری گازی خریداری کنید، توصیه می کنیم که از یکی از برندهای معتبر سازنده بخاری مانند نیک کالا، آبسال مراورید سوز و.. خریداری کنید زیرا جان و مال شما و عزیزانتان بسیار با اهمیت و با ارزش است.

راهنمای خرید بخاری گازی

راهنمای خرید بخاری گازی

 

معیار های خرید بخاری گازی

بخاری ‌های گازی شامل سه دسته می باشند

  1. بخاری گازی دارای دودکش
  2. بخاری گازی فاقد دودکش
  3. بخاری گازی مدل شومینه

بخاری گازی بدون دودکش به هیچ عنوان نباید برای اتاق خردسالان، مهد کودک ها، حمام و در کل برای مکان ها و اتاق هایی که دارای تهویه مناسبی نیستند مورد استفاده قرار گیرند. علت این امر این است گاز برای سوختن نیاز به اکسیزن هوای درون محیط  دارد. در صورتی که اکسیژن کم شود مونو اکسید و کربن دی اکسید بیشتر می شود که این مسئله موجب گازگرفتگی و مسمومیت می شود. همان چیزی که بخاری های غیر استاندارد به نام مرگ خاموش به منازل می آورند.

این نوع بخاری ها اغلب برای مکان های کمتر از 50 متر با رفت و آمد زیاد و یا مکان هایی که رفت و آمد در آن زیاد می باشد و یا درب زیاد باز و بسته می شود و جریان هوا در آن زیاد می باشد گزینه مناسبی می باشد.

تمامی بخاری های بدون دودکش که دارای نماد ایمنی و استاندارد هستند به سیستم ODS تجهیز شده اند. خرید بخاری گازی بدون دودکش که فاقد سیستم حساس به اندازه اکسیژن است به نوعی خودکشی است، به هیچ وجه برای خرید همچین بخاری اقدام نکنید که جان خود و خانواده خود را به طور حتم به خطر می اندازید. بعضی از تولید کنندگان درساخت بخاری بدون دودکش فقط به حسگر حرارتی کفایت می‌کنند و بخاری ان ها فاقد سیستم ODS می باشد.

معیار های خرید بخاری گازی

معیار های خرید بخاری گازی

 

گنجایش سطح حرارت

در زمان خرید بخاری گازی برای خانه خود در صورتی که می خواهید از لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی بخاری از توانایی بیشتری بهرمند باشد بایستی به متراژ خانه خود نیز توجه کنید و تعدادی بخاری دیگری در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید چرا که یک بخاری توانایی گرم کردن قسمت محدودی از فضای منزل را دارد.

ظرفیت حرارتی در زمان خرید بخاری یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. شما باید نسبت به مساحت خانه و منطقه ای هستید بخاری را خریداری کنید. واحد اندازه گیری قدرت گرمایش بخاری های گازی کیلوکاری می باشد که برای هر بخاری ممکن است متفاوت باشد. خرید یک بخاری گازی با قدرت گرمایش بالا برای منازل کوچک به اندازه تهیه یک بخاری گازی کم قدرت برای منازل بزرگ اشتباه می باشد.

خرید انواع بخاری گازی

خرید انواع بخاری گازی

ترموکوپل

ترموکوپل یکی از تجهیزاتی است که در زمان خرید بخاری گازی باید به آن دقت کرد. ترموکوپل قطعه ای جهت افزایش ایمنی بخاری می باشد. همه بخاری گازی‌های ساخته شده توسط شرکت های به نام و معروف که دارای نماد استاندارد هستند، سیستم ایمنی ترموکوپل نیز دارند.

سطح مصرف انرژی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بخاری های گازی باید به آن توجه کرد جایگاه مصرف انرژی آن می باشد. میزان مصرف انرژی هر بخاری با برچسبی که بر روی باکس و یا خود بخاری ثبت شده است، قابل مشاهده می باشد. این برچسب، بیانگر این است که راندمان خالص هر بخاری در چه رده ای قرار دارد. هر چه این نماد مصرف انرژی از حرف های اول زبان انگلیسی باشد نشان دهنده ی میزان مصرف انرزی کمتری می باشد، به عبارتی بخاری که برچسب آن رده مصرف انرژی B را نشان می دهد خیلی بهتر از محصولی است که برچسب رده مصرف انرژی F را دارا می باشد.

خدمات پس از فروش و گارانتی

درضمن نا گفته نماند که بخاری باید دارای گارانتی خدمات پس از فروش ازجمله نصب، راه اندازای و آزمایش خروج گازهای مونوکسیدکربن باشد که در دفترچه گارانتی ذکر شده است، و سرویس کاران مجاز آن را نصب و راه اندازی نمایند. نصب درست یک بخاری در افزایش امنیت آن کاملا تاثیر گذار است.

توصیه های خرید بخاری گازی

توصیه های خرید بخاری گازی

توصیه های نهایی در خرید بخاری گازی

برای فضاهای بسته کمتر از مساحت 50 متر باید از بخاری با دودکش و با میزان توان 5000 تا 6000 کیلوکاری را خریداری نمایید. بخاری های 7000 تا 9000 برای منازل 50 تا 80 متر مناسب می باشد. و برای متراز های بالای 80 متر بخاری با ظرفیت بالای 12000 کیلو کاری مناسب است. همچنین بخاری های شومینه برای سالن و پذیرایی خانه ایده آل به شمار می رود. اگرچه بعضی اوقات افراد در هنگام انتخاب، مدل یک بخاری را با توان حرارتی آن اشتباه می گیرند اما باید دقت کرد تا این اشتباه پیش نیاید: توان گرما دهی که با اصطلاح کیلو کالری می آید با مدل بخاری متفاوت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به فروشگاه