خرید پکیج

خرید پکیج یکی از مواردی است قبل از خرید ان بایستی اطلاعاتی کسب کرد تا بتوان خریدی مناسب و به صرفه داشت. امروزه پکیج های دیواری جای موتور خانه های قدیمی و مرکزی را در ساختمان ها گرفته است و قادر است انتظاراتی که از سیستم گرمایشی دارید را مانند تامین آب گرم برای شستشو، استحمام و گرمایش محیط را فراهم کند. پکیج های دیواری از متداول ترین سیستم های گرمایشی محسوب می شوند. از مزیت های این پکیج ها کمی توان به کارکرد بی صدا، مصرف بهینه سوخت، هزینه تعمیرات کمتر، نیاز به فضای کمتر و نصب راحت آن اشاره کرد.

با توجه به موارد گفته شده دارای دردسر کمتری نسبت به موتورخانه ها و دیگر سیستم های گرمایشی می باشد که همین موضوع موجب محبوبیت و فراگیر شدن آن دارد. علاوه بر آن استفاده از پکیج‌های دیواری به ‌دلیل مصرف بهینه و صرفه جویی در سوخت، کاهش هزینه‌ها را در پی دارد.

 

خرید پکیج‌دیواری فن دار و بدون فن

جهت خرید پکیج دیواری مثل هر محصول دیگری در گام نخست  باید نیازسنجی کنید و براساس آیتم ها و شرایط موجود بهترین و مناسب ‌ترین گزینه را انتخاب کنید. باید پکیجی را خریداری کنید که قادر باشد نیازهای شما را به‌راحتی تأمین کند. در واقع اگر به‌خوبی شرایط را بمورد بررسی قرار دهید  و آگاهانه برای خرید اقدام کنید می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، خرید بهتری انجام دهید. راهنمای خرید پکیج دیواری می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در کل پکیج های دیواری به دو دسته فن دار و بدون فن بر حسب نوع خروجی تقسیم بندی می شوند. پکیج‌های فن‌دار بدارای یک فن می باشند و با استفاده از یک دودکش دوجداره (کواکسیال) قابلیت این را دارند که علاوه بر خروج گازهای حاصل از کارکرد، همزمان اکسیژن مورد نیاز برای دستگاه را تأمین کنند و از اکسیژن داخل ساختمان را مصرف نکند. به‌همین‌ دلیل کاملا ایمن هستند. یکی از اصلی ترین مزیت‌های پکیج‌های فن‌دار این است که می‌توان آن‌ها را در خارج از ساختمان نیز نصب کرد. ولی پکیج‌های بدون فن دارای این ویژگی نیستند و حتما باید داخل ساختمان نصب شوند.

پکیج‌های فن‌دار از جهت استاندارد و ایمنی بر پکیج‌های بدون فن برتری دارند پس بهتر است نوع فن‌دار آن را خریداری کنید.

دسته‌بندی پکیج‌های دیواری براساس نوع مُبَدِل

پکیج‌های دیواری از نظر تعداد مبدل نیز به دو نوع تک ‌مُبَدِل و دو مُبَدِل دسته بندی می شوند.

پکیج‌های فن‌دار از لحاظ استاندارد و ایمنی نسبت به پکیج های بدون فن برتر هستند پس بهتر است نوع فن‌دار آن راخریداری نمایید.

خرید پکیج‌دیواری

خرید پکیج‌دیواری

انتخاب پکیج بر حسب متراژ و موقعیت ساختمان

پکیج‌های دیواری در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در بازار موجود می باشند. قدرت حرارتی دستگاه در تولید آب گرم را میزان ظرفیت آن دستگاه می گویند و شما باید بر اساس شرایط واحد خود اقدام به خرید مناسب‌ترین پکیج نمایید.

یکی از آیتم هایی که به شما کمک کند این است که برحسب متراژ ساختمانتان، پکیج مناسب را انتخاب کنید.

در ادامه به ویژگی های فنی و مشخصات پکیج های شوفاژ دیواری که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید اشاره شده است.

حداکثر قدرت حرارتی: ظرفیت حرارتی پکیج را نشان می دهد که با واحد کیلو کاری در ساعت سنجیده می شود. هرچه این مقدار بالاتر باشد آب گرم خروجی نیز بیشتر خواهد بود.

حداقل فشار آب ورودی: نشان دهنده فشار آب ورودی مورد نیاز برای برای روشن شدن پکیج می باشد که با نماد بار bar)) مورد سنجش قرار می گیرد. در مناطقی که فشار آب کمی دارند مقدار این عدد بسیار مهم می باشد.

حداکثر خروجی آب گرم مصرفی: مقدار آب گرم خروجی را بر حسب لیتر بر دقیقه برای مصرف  کننده نشان می دهد.

سیستم هوشمند قطع گاز: این سیستم جهت جلوگیری از نشت گازهای ناشی از احتراق به محیط مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام انسداد دودکش و یا بروز مشکل در فن تخلیه آلاینده ها این سیستم سریعا جریان گاز ورودی به دستگاه را قطع خواهد کرد.

سیستم ضدّ یخ زدگی: در صورتی که درجه حرارت آب داخل مدار گرمایش به زیر ۵ درجه سانتی گراد یا کمتر برسد، مشعل روشن می شود و درجه حرارت آب را به دمای ایمن مورد نظر می رساند تا مانع یخ زدن آب داخل مدار گرمایش شود.

راهنمای انتخاب پکیج

راهنمای انتخاب پکیج

ارتباط ظرفیت پکیج و متراژ ساختمان

متراژ ساختمان        نوع پکیج مناسب اساس ظرفیت

حداکثر تا ۱۲۰ مترمربع          ظرفیت ۲۴ هزار

از ۱۲۰ تا ۱۸۰ مترمربع        ظرفیت ۲۸ هزار

از ۱۸۰ تا ۲۲۰ مترمربع        ظرفیت ۳۲ هزار

از ۲۲۰ تا ۲۷۰ مترمربع        ظرفیت ۳۵ هزار

اعداد گفته شده در بالا به صورت تقریبی می باشد و عوامل دیگری همچون طبقه ساختمان، تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام، فاصله رادیاتورها از پکیج می‌تواند در این انتخابموثر باشند. پس اگر شما در طبقات بالای ساختمان قرار دارید یا چند سرویس بهداشتی و حمام در منزل خود دارید و یا  تعداد رادیاتورها در منزلتان زیاد است قطعا به کیج با ظرفیت بالاتری نیاز خواهید داشت و فقط نمی‌شود با متکی بودن به متراژ ساختمان به جمع‌بندی نهایی دست یافت.

انتخاب پکیج بر حسب طبقه واحدتان

اگر در طبقات بالایی ساختمان قرار دارید به طور حتم بایستی از پکیج های فن دار استفاده کنید. الیته با توجه به دلایلی که در ابتدای مقاله عنوان شد استفاده از پکیج فن دار برای هر طبقه ای در الویت می باشد.

اگر هم مایلید پکیج بدون فن خریداری کنید باید حتما به‌ یاد داشته باشید که پکیج مورد نظر به سنسور خروجی دودکش مجهز باشد تا درصورت مسدود شدن دودکش و عدم تخلیه مناسب گازهای حاصل از احتراق، سنسور به سرعت وارد عمل شده و پکیج را خاموش کند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

راهنمای خرید پکیج دیواری

راهنمای خرید پکیج دیواری

شرایط آب و هوایی محل سکونتتان

در زمان خرید پکیج دیواری علاوه بر مواردی که در این جا به آن پرداختیم باید شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرتان را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر ساکن شهرهای سردسیر هستید به طور حتم نسبت به کسی که در منطقه گرمسیر زندگی می کند به پکیجی با ظرفیت گرمایشی بالاتری احتیاج خواهید داشت تا توانایی تأمین آب گرم مورد نیاز و گرمایش محیط را به‌ شکل مطلوب دار باشد.

پس در صورتی که می خواهید برای منزل یا محل کار خود پکیج دیواری خریداری کنید حتما این موارد را مدنظر قرار دهید تا بتوانید یک پکیج مناسب از نظر ظرفیت قدرت حرارتی را انتخاب کنید.

Click to rate this post!
[Total: ۱ Average: ۵]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =

ورود به فروشگاه