نصب و سرویس پکیج در کرج یکی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه تاسیسات هدایتی می باشد. تقاضا برای نصب پکیج با بالا رفتن استانداردهای ساختمان سازی و مجزا شدن سیستم گرمایشی خانه ها افزایش یافته است. نصب پکیج یه کار تخصصی می باشد و نیازمند مهارت خاصی است که به طور دقیق وحرفه ای انجام شود تا پس از نصب پکیج مشکلی ایجاد نشود. در صورتی که شما نیز قصد نصب پکیج را دارید حتما این کار را به متخصص خود بسپارید.


محل و طریقه نصب پکیج

هنگام ساخت و یا بازسازی ساختمان بر طبق نظر پیمانکار غالبا پکیج در بالکن و یا آشپزخانه نصب می شود. هنگام نصب پکیج در این اماکن بایستی نکاتی را مد نظر قرار داد که در ادامه عنوان شده است. مهمترین نکته در نصب پکیج نحوه نصب پکیج روی دیوار است.

پکیج‌‌ها به دو شکل دیواری و زمینی هستند. نصب پکیج دیواری و زمینی احتیاج به تخصص دارد و نمی‌توان پکیج را با مشاهده آموزش تصویری نصب پکیج و یا با نقشه نصب پکیج نصب کرد. هزینه و قیمت نصب پکیج به وسیله یک تکنسین و کارشناس پایین ‌تر از هزینه تعمیر پکیج به دلیل نصب نامناسب است. نصب پکیج دیواری و یا زمینی تفاوت‌ها و شباهت هایی دارد. در ادامه شیوه نصب پکیج روی دیوار را برای شما شرح می دهیم.

محل و طریقه نصب پکیج

محل و طریقه نصب پکیج

مراحل نصب پکیج

نخستین گام نصب پکیج روی دیوار، نصب کردن پایه نگهدارنده پکیج یا شابلون می باشد. این پایه باید روی یک دیوار محکم و مقاوم با پیچ‌های مناسب و استاندار به خوبی نصب شود. این پایه باید کاملا تراز باشد و فضای اطراف مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

دومین کاری که باید انجام شود نصب پکیج بر روی پایه نگهدارنده است. پس از قرار گرفتن صحیح پکیج باید از محکم بودن آن مطمئن شد و پس از آب گیری و سنگین شدن پکیج مشکلی برای پکیج ایجاد نشود.

نصب شیر آب سرد و خروجی آب گرم از مراحل بعدی نصب پکیج می‌باشد. شیرهای آب سرد ورودی و آب گرم خروجی شیر 2/1می باشند. بعضی مواقع افراد قبل از ورودی آب سرد پکیج یک فیلتر نصب می‌کنند که تا حدودی رسوب گیری پکیج را می کاهد.

گام بعدی نصب شلنگ‌های آب خروجی(گرم) و ورودی(سرد) رادیاتور‌ها است. این شلنگ‌هادارای قطر ¾ می باشند.گاهی برای کم کردن ورود رسوب به درون منبع قبل از شلنگ ورودی آب سرد رادیاتور ها یک فیلتر مغناطیسی نصب می‌کنند.

پس از وصل شدن اتصالات آب، زمان اتصال لوله گاز است. از شلنکی با قطر مناسب استفاده کنید و حتما از بست های فلزی در قسمت اتصالات استفاده کنید. حتما با استفاده از مواد تست کننده نشتی محل اتصالات و طول شلنگ را بررسی کنید.

 

مراحل نصب پکیج

مراحل نصب پکیج

نصب دودکش پکیج

نصب دودکش نیز از مراحل مهم و اصلی می باشد که با رعایت استانداردها صورت می گیرد. به کار بردن دودکش با قطر استاندارد موجب خارج شدن راحت تر گازهای می شود. علاوه بر این طول دودکش بیش از حد نباید طولانی باشد و در مسیر ان خم زیادی وجود نداشته باشد. نصب کلاهک H در قسمت خروجی دودکش از الزامات می باشد.

 شما در این مرحله باید دوشاخی برق پکیج را به پریز برق متصل کنید. توصیه می شود جهت محافظت از پکیج خود یک محافظ برق نیز برای آن نصب کنید.

باز کردن شیرهای ورودی آب پکیج مرحله بعدی آن می باشد. شیر آب ورودی را باز کنید تا درجه فشار بار داخل منبع که با یک گیج اندازه گیری فشار بر روی پکیج نمایش داده می شود تا بر روی 1/ 5قرار گیرد. بهترین درجه بین1/5 تا 2 می‌باشد.

پکیج را روی حالت زمستانی تنظیم کنید تا آب به داخل شوفاژ‌ها روانه شود. پس از ورود آب به داخل شوفاژ‌ها شما باید کلیه شوفاژ‌ها را هواگیری نمایید. در زمان هواگیری باید مرتب میزان فشار آب داخل پکیج را بین 1/5 تا 2 نگهدارید.

بعد از تست کامل و اتمام هواگیری کار شما به پایان رسیده و می‌توانید با استفاده از پکیج آب گرم مصرفی خود را تامین کنید. و در زمستان تمامی بخش‌های خانه شما گرمایی یکسان خواهند داشت.

نکاتی درباره نصب پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی برای ساختمان هایی که متراژ بالاتری دارند مناسب تر هستند.

در صورت داشتن چند سرویس بهداشتی و حمام، در صورتی که نمی خواهید چندین پکیج را نصب کنید؛ همه مشکلات خود را با پکیج زمینی حل کنید. نا گفته نماند پکیج‌های زمینی دارای مصرف انرژی بیشتری نسبت به پکیج‌های دیواری هستند.

مزیت ‌های پکیج دیواری

  • پکیج های دیواری در متراژهای پایین می‌تواند به خوبی جوابگوی گرم کردن خانه باشد.
  • فضای کمی را از خانه به خود اختصاص می دهد.
  • کم مصرف است و دارای راندمان انرژی بالایی است.
  • هزینه نگهداری از ان کم است

معایب پکیج دیواری

  • پکیج‌های دیواری دارای مخزن آب کوچکی هستند به همین علت اگر چندین شیر آب گرم هم زمان باز شوند دما کاهش می‌یابد.
  • به دلیل این که سیستم گردش و مشعل سوختی آن به برق نیاز دارد در صورت قطعی برق پکیج کاملا از کار انداخته می‌شود.
نصب و سرویس پکیج دیواری

نصب و سرویس پکیج دیواری

نکاتی که باید قبل از نصب پکیج باید در نظر گرفته شود

محلی که پکیج نصب می شود باید دارای تهویه هوای مناسبی باشد و هوا به خوبی در ان جا جریان داشته باشد. در صورتی که محفظه تهویه هوا وجود داشته باشد کاکرد دستگاه بهبود میابد و همچنین ایمنی نیز افزایش می یابد.

پیش از خرید پکیج بایستی پکیجی متناسب با متراژ فضای خود خریداری کنید.

در صورت حساس بودن دیوار پشت پکیج باید نسبت به نصب عایق برای ان اقدام کرد.

نصب و سرویس پکیج را در مناطق مرطوب همچون حمام و دستشویی انجام ندهید.

فاصله استاندارد و اصولی از لبه پکیج تا دیوارهای کناری 15 سانتی‌متر است. حتما این فاصله را رعایت کنید تا در آینده با مشکل رو به رو نشوید.

سرویس پکیج در کرج

سرویس پکیج در کرج یکی از اقداماتی است که باید هر چند ماه یک بار انجام شود و در صورتی که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید با مجموعه تاسیسات هدایتی همراه باشید تا شما را با آن آشنا کنیم. سرویس پکیج در کرج را مرحله به مرحله برای شما شرح می دهیم

جهت سرویس پکیج در کرج ابتدا باید لوله کشی‌ها را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که نشتی ندارند.

دیگر قطعات داخلی از جمله پمپ را هم مورد بررسی قرار دهید تا از عدم ایرادات احتمالی آن مطمئن شوید.

دود کش را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید جا به جا نشده باشد و نشت نکند.

رسوب زدایی یکی از مراحل سرویس پکیج می باشد. زیرا بعد از مدتی که آب را گرم می کند املاح معدنی موجود در آب جذب لوله های آن می شود و رسوب می گیرند که در این جا رسوب گیری را برای شما شرح می دهیم.

رسوب زدایی برای سرویس پکیج به این صورت است که قطعاتی از پکیج که آب از آن‌ها عبور می‌کند را با به کار بردن اسید کلریدریک  و یا جوهر نمک 20% و یک پمپ کوچک اسید شویی از هم جدا کرده.

بیشتر بخوانید: فروش پکیج و رادیاتور در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به فروشگاه